Крещение Господне, Богоявление
 
 
 







Крещение Господне, Богоявление PDF Печать E-mail
Молитвы и о молитвах - Акафисты, молитвы, каноны Господу Иисусу Христу
08.12.2012 11:18

Крещение Господне, Богоявление

 

kh

 

(6 / 19 января)

 

 

КРЕЩЕНИЕ ГОСПОДНЕ

 

  Это великий праздник Православной Церкви. Он называется также Богоявлением и Просвещением. Богоявлением — потому, что Господь после Крещения выступил на Евангельскую проповедь, показал Себя миру как Спаситель и Мессия, Просвещением и «Праздником Светов» потому, что Бог — это вечный свет, просвещающий мир.

 

   Накануне прихода Иисуса Христа человечество переживало полное моральное истощение. Языческий мир погряз в пороках, низойдя в самую глубину нечестия. Реки беззакония разлились по всей земле. Люди служили дьяволу, забыв и оставив своего Творца. Сам воздух был осквернен дымом идольских жертв, курившийся повсюду. Но восставить себя из глубины нравственного падения человечество было бессильно. Исцелить этот больной, измученный фантазиями мир предстояло своею проповедью, смертью и воскресеньем Спасителю. Об имеющемся прийти Искупителю время от времени давались пророчества и обетования избранному народу, Израилю. Ждали Его прихода все жители востока. Их взоры всех были обращены на Иудею, откуда ожидали Царя, имеющего овладеть вселенной.

     Но напряженнее всех ожидали Мессию иудеи. И потому, когда последний иудейский пророк Иоанн Предтеча призвал ожидающих Спасителя, очиститься в водах Иордана, к нему потекли десятки тысяч. Пришли к нему и лицемеры фарисеи и циничные аристократы саддукеи. Они тоже знали, что наступает время прихода Мессии. Но пророк их встретил неласково. Отметим этот момент особо. Крестилась вся Иудея, кроме притворно набожных фарисеев и саддукеев, от которых Иоанн, зная их лживую натуру, потребовал не устного покаяния, а реальных дел добра. Для иудейских вождей у Иоанна Предтечи не нашлось никакого сочувствия. Это стало для них тяжелейшим потрясением. Трудно описать разочарование этих людей. Ведь выяснилось, что ничего хорошего от прихода Мессии им ждать не стоит.

     Едва ли не последним пришел креститься к Иоанну Сам Христос и не сразу был узнан пророком. Подобно всем иудеям, Иоанн ждал Мессию в несколько ином облике — величественном, царском. Но с первых же мгновений пророк распознал, что пришелец неизмеримо превосходит его. «Мне надобно креститься от Тебя и Ты ли приходишь ко мне?» (Мф. 3,14) — В каждом слове Иоанна сквозит удивление. Но Иисус ответил ему, что так надлежит совершиться правде. А правда заключалась в том, чтобы Христос явился в мир не повелевать, а служить. Так, в рабском виде, начал Он служение, в рабском виде был и казнен.

     Не очиститься сошел в воду Спаситель, а очистить ее. Все более и более прозревал Иоанн, пока наконец великое чудо Богоявления не открыло ему глаза окончательно. Отверзлись небеса, и увидел пророк Духа Божия, который сходил, как голубь, и ниспускался на Христа. И раздался глас с небес: «Сей есть Сын Мой Возлюбленный, в котором Мое Благоволение» (Мф.3.7)

    Так началось служение Спасителя. Светозарную плоть Свою погрузил Он в грязные воды мира сего и вновь сделал их живоносными.

 

НАВЕЧЕРИЕ

 

    Как и празднику Рождества Христова, празднику Крещения, предшествует день строгого поста - Навечерие Богоявления (Крещенский сочельник), которое свидетельствует об особом значении начинающегося торжества. В древности был обычай в ночь под Крещение петь дивные песни Богу и зажигать костры и факелы на улицах, площадях, перекрестках и во дворах, так что столица Византии, Константинополь, в эти ночи казалась объятой пламенем.

 

ВЕЛИКОЕ ВОДОСВЯТИЕ

 

  Когда Спаситель вошел во Иордан и принял крещение от Иоанна, произошло соприкосновение Богочеловека с материей. И поныне в день Крещения именно по церковному, старому стилю, когда в храмах освящается вода, она делается нетленной, то есть не портится много лет, даже если ее держать в закрытом сосуде. Это происходит каждый год и только на праздник Крещения по православному, Юлианскому календарю. В этот день, по словам одной из церковных стихир, «освящается всех вод естество», поэтому не только вода в церкви, но и все воды приобретают первозданное свойство нетления. Даже вода из-под крана в этот день становится «крещенской», Великой Агиасмой — Святыней, как называется она в Церкви. Не подверженная присущим обычной воде процессам распада и гниения, по своим физическим свойствам крещенская вода будет стоять нерушимая на протяжении года, а то и большего времени. А на следующий, после Крещения, день все воды снова приобретают свои обычные свойства.

 

«ПОБЕЖДАЕТСЯ ЕСТЕСТВА ЧИН»

 

   Крещенская вода есть одно из — наряду со множеством других — свидетельств неотмирной природы Церкви, уже здесь, на земле, причастной Церкви Небесной. И совершающееся в ней преодолевает законы природы, вернее, законы нынешнего состояния естества, как не раз звучит в церковных песнопениях: «Побеждается естества чин». И это дивное свидетельство чудесности крещенской воды невозможно, как бы ни хотелось некоторым, объяснить никакими рациональными причинами. И конечно, здесь дело не в тех ионах или катионах серебра или каких-то иных металлов, которые якобы попадают в чашу с давно уже не серебряных богослужебных крестов и богослужебных сосудов, после чего вода не портится. Никакой катион не освятил бы городской водопровод и никакие частицы драгоценных металлов не дали бы возможность нашим предкам в прежние века преобразить на Крещение воду в освященных источниках, в больших и малых реках и озерах.

 

ИОРДАНЬ

 

     На Руси Крещение (19 января) исстари праздновалось широко и торжественно. В канун, как рассказывает герой романа Ивана Шмелева «Лето Господне», «ставят кресты…мелком-снежком…на сараях, на коровниках, на всех дворах». А на следующий день вся Москва высыпала на улицу и заполняла окованную льдом Москву-реку у прорубленной во льду Иордани… Крестный ход «на Иордань» совершался во всех русских городах. Находились смельчаки, которые раздевались и лезли в прорубь, в ледяную воду. Сегодня вновь возрождается этот обычай великого водоосвящения природных источников. И ныне в «Иордане» купаются больные, чтобы излечиться.

 

«ВОДА ИСЦЕЛЕНИЯ И ПОКОЯ»

 

    Крещенская вода освящает, исцеляет благодатью Божией каждого человека, с верой причащающегося ее. Как и святое Причастие, она принимается только натощак. Ее пьют больные, ослабевшие люди, и по вере выздоравливают и укрепляются. Старец иеромонах Серафим Вырицкий всегда советовал окроплять крещенской водой продукты и саму пищу. Когда кто-нибудь сильно болел, старец благословлял принимать по столовой ложке освященной воды через каждый час. Он говорил, что сильнее лекарства, чем святая вода и освященное масло, нет. Святая вода гасит пламя страстей, отгоняет злых духов — вот почему ею окропляют жилище и всякую вещь. Берегут ее весь год.

 

Подготовила Ольга Андреева

Текст статьи с сайта: http://eparhia.karelia.ru/krehenie.htm

 

 

АКАФИСТ

 

Кондак 1

 

Возбранный Воеводо, Царю неба и земли, Тебе Просветителя нашего зряще во Иордане от раба крещаема, небеса ужасошася, и вся земля вострепета, Ангели же удивишася и вся тварь возрадовася. Мы же недостойнии благодарственно Тебе вопием: ко грешником и мытарем явился еси, да водами омыеши человеков грехи.

Слава Тебе, Сыне Божий, во Иордане крестивыйся и весь мир просвещей, слава Тебе.

 

 

Икос 1

 

Ангельския днесь предгрядите силы, Владыку Христа зряще, ко Иорданским струям грядуща Адамов грех очистити, и смотряще толикое Божие таинство, со страхом прославите велие снисхождение Его, яко Бог человеком уподобися и отнюдь не ведый греха приходит, яко Агнец Божий взяти всего мира грехи. Сего ради прославляюще Божественное явление Христово, воспойте Ему якоже и в Вифлееме славословия сицевая:

Слава Тебе, Сыне Божий, от Отца с небесе в мир сей пришедый.
Слава Тебе, Превышний Боже, даже до рабия зрака снисшедый.
Слава Тебе, Спасителю мира, яко человек ко Иоанну креститися грядый.
Слава Тебе, Просветителю твари, яко нов Адам падшаго Адама грехи на Себе понесый.
Слава Тебе, безначальный Свете, велию зарю просвещения всему миру на Иордане возсияти восхотевый.
Слава Тебе, Солнце правды, светоносное утро благодати человеком в Богоявлении Твоем даровати возжелавый.
Слава Тебе, мир от древния прелести омыти пришедшему.
Слава Тебе, велие благочестия таинство нам показавшему.
Слава Тебе, чудеса велия нам водами многими сотворившему.
Слава Тебе, небеса и всю землю светом разума просветившему.
Слава Тебе, фараона мысленнаго в струях Иорданских потопившему.
Слава Тебе, новыя люди в водах крещения к вечной жизни приведшему.
Слава Тебе, Сыне Божий, во Иордане крестивыйся и весь мир просвещей, слава Тебе.

 

 

Кондак 2

 

Видев духом Божественный Предтеча Твое, Христе, в мир пришествие, прииде из пустыни на Иордан, светло людем вопия: Приближися и явися Избавление наше, покайтеся и водою очиститеся, и срести Его потщитеся, да чистыми помышлении просвещаеми, душами чистыми и нескверными усты с веселием воспойте Ему: Аллилуия.

 

 

Икос 2

 

Разум небесный в себе являя, светильник Света, великий Предтеча, возопи к людем: Очиститеся, се бо предгрядет Христос от тли мир избавляяй, разрешити осуждение Адама первозданнаго. Да возрадуется пустыня Иорданова и да процветет, яко крин, земля же вся ныне пророчески да возрадуется. Уготовайте путь Господень и правы сотворите стези Бога нашего, вси с веселием возопийте Ему тако:

Слава Тебе, неизреченный Свете, от светильника миру предъявленный.
Слава Тебе, непостижимый Слове, от гласа Твоего Предтечею предреченный.
Слава Тебе, Огню чистительный, Егоже действом всякая нечистота потребляется.
Слава Тебе, Источниче благодатный, Имже всякое естество человеческое освящается.
Слава Тебе, Творче неба и земли, от раба креститися восхотевый.
Слава Тебе, Сыне Единородный, на Иордан явитися изволивый.
Слава Тебе, Царю правды, у Негоже Предтеча ремень сапогу разрешити убояся.
Слава Тебе, Владыко твари, Имже весь род человечь в крещении Твоем возвеселися.
Слава Тебе, Превечный Боже, яко явление Твое просвещает и вразумляет младенцы.
Слава Тебе, Свете мира, яко пришествие Твое просветляет и умудряет слепцы.
Слава Тебе, яко у Тебе источник живота.
Слава Тебе, яко во свете Твоем узрим свет.
Слава Тебе, Сыне Божий, во Иордане крестивыйся и весь мир просвещей, слава Тебе.

 

 

Кондак 3

 

Силу Божества Твоего, Христе, уразумев Предтеча, егда со страхом увиде Тя на Иордан пришедша, радуется душею и трепещет, рукою показуя Тя, и глаголет людем: Сей - избавляяй мир от истления. Сей - свобождай нас от скорби. Сей - вместо рабов, сыны Божии нас соделовает. Сей - вместо тьмы просвещает человеки водою Божественнаго крещения. Се - Агнец Божий Вземляй грехи мира, Егоже сретающе, вопием: Аллилуия.

 

 

Икос 3

 

Имея богатство милосердия, ко грешником и мытарем на Иорданскую реку пришел еси, Иисусе, не терпел бо еси зрети от диавола мучимый род человечь, но пришел еси, да паки речеши падшему Адаму: «Где еси? Не скрывайся от Мене. Хощу бо видети тя, аще наг еси и нищ, и тако уподобихся тебе, да не стыдишися». Сего ради проповедуем велие снисхождение Твое, вопиюще Тебе таковая:

Слава Тебе, Пастырю добрый, заблуждшее овча взыскати восхотевый.
Слава Тебе, Сыне Единородный, понести тое на рамех пришедый.
Слава Тебе, Милосте безмерная, к человеком падшим долу низшедый.
Слава Тебе, Любы неизреченная, люди отчаянныя паки горе возведый.
Слава Тебе, руки ослабленныя нищим укрепляяй.
Слава Тебе, колена расслабленныя убогим исцеляяй.
Слава Тебе, пустыню жаждущую яко Ливан возвеселивый.
Слава Тебе, пустыню Иорданову, яко Кармил произростивый. Слава Тебе, Милостиве, яко льна курящагося не угасаеши.
Слава Тебе, Долготерпеливе, яко трости сокрушенныя не погубляеши.
Слава Тебе, взыскати и спасти погибшия пришедый.
Слава Тебе, Адама отриновеннаго призвати восхотевый.
Слава тебе, Сыне Божий, во Иордане крестивыйся и весь мир просвещей, слава Тебе.

 

 

Кондак 4

 

Бурею помышлений сумнительных исполнен бысть Предтеча, Христе Царю, егда Ты, яко человек на реку пришел еси и рабское крещение от него прияти восхотел еси, глаголя: простри руку твою и прикоснися верху Моему и ужас весь отряси, совершая повеленное. Трепетен бысть тогда Предтеча и возопи, глаголя: Что к рабу пришел еси, скверны не имый, Господи? Что ми повелеваеши, якоже выше мене? Высоты небесныя никакоже изследих звезд число, ниже землю николиже измерих. Како крещу Носящего горстию тварь? Како просветит светильник Света? Како руку положит раб на Владыку? Аз требую Тобою креститися, да воспою Тебе: Аллилуия.

 

 

Икос 4

 

Слыша Человеколюбец Господь смиренных Предтечевых глагол высоту и видев страх его, рече к нему: добре, о Иоанне, яко благоговееши предо Мною, обаче остави ныне и отложи боязнь твою, должен еси послужити Ми, тако бо подобает нам исполнити всяку правду, да во Мне человеков очистятся греси. Сему человеколюбному слову Твоему внемлюще, с любовию вопием Тебе сице:

Слава Тебе, Христе, Свете истинный, яко милость и истина о тебе сретостеся.
Слава Тебе, Царю правды, яко правда и мир о тебе облобызастася.
Слава Тебе, Сладчайший Иисусе, яко истина Твоя в Вифлееме от земли возсия.
Слава Тебе, Всемилостивейший Спасе, яко правда Твоя во Иордане с небесе приниче.
Слава Тебе, Очищение наше, яко водами крещения нас паче снега убеляеши.
Слава Тебе, Просвещение наше, яко струями благодати сердце чисто в нас созидаеши.
Слава Тебе, преклонивый снисхождением небеса, главу Свою под руку Предтечеву приклонити восхотевый.
Слава Тебе, покрываяй водами превыспренняя Своя, в водах Иорданских погрузитися благоволивши.
Слава Тебе, Господи сил, Егоже вся боятся и трепещут, велию боязнь Предтече отложити повелевый.
Слава Тебе, щедрот Отче, у негоже милость безмерна и неизследованна, милостию Своею грехи мира покрыти изволивый.
Слава Тебе, рождейся от Девы, Спасителю наш, посети нас неизреченным снисхождением Твоим.
Слава Тебе, явлейся всему миру, Христе Боже наш, освяти нас Божественным явлением Твоим.
Слава Тебе, Сыне Божий, во Иордане крестивыйся и весь мир просвещей, слава Тебе.

 

 

Кондак 5

 

Боготечная Струя сый благости, Господи, в струи Иорданския возшел еси, да водами омыеши человеческий грех. Ужас бе видети Творца небеси и земли в реце обнажшагося и от раба крещение приемлющаго. Ангельския силы дивляхуся, Иордан же река возвращаше струи свои, не могуще терпети огня поядающаго воды его, яко не обычно ему есть Чистаго измывати и Безгрешного отирати. Сего ради веселися Иордане реко, и да радуются источницы и езера, и вся бездны и моря, яко освятися днесь водное естество, свободившеся от таящагося тамо князя тьмы, и вся тварь веселящеся да поет с нами: Аллилуия.

 

 

Икос 5

 

Видев Тя Божественный Иоанн Владыку твари в водах погружаема, да грехи всего мира погрузиши, и, обнажившагося, да Адамову наготу паки облечеши во одежду славы, вострепета душею и возопи Тебе, Агнцу Божию, очищающему согрешения мира: «Не смею прикоснутися верху Твоему, Владыко, Сам мя освяти и просвети, яко Ты еси Живот и Свет и Мир мирови». Обаче по глаголу Твоему со страхом возложи десницу свою на Божественную главу Твою, и крестив Тя, Безгрешна суща, с радостию возопи Тебе сице:

Слава Тебе, Агнче Божий, грехи всего мира взяти на Себе пришедый.
Слава Тебе, Спасе милосердый, грехи всех человек потопити в водах Иорданских восхотевый.
Слава Тебе, нас от скверны греховныя омывый.
Слава Тебе, преступление Адамово разрешивый.
Слава Тебе, Твоим на земли Богоявлением всех человек возвеселивый.
Слава Тебе, Твоим во Иордане Крещением весь мир просветивый.
Слава Тебе, нас ради до образа рабскаго обнищавшему.
Слава Тебе, Твоею нищетою нас Обогатившему.
Слава Тебе, вражие владычество Твоим смирением до конца низложившему.
Слава Тебе, Царство Божие во Твоем крещении яве на земли созидати начавшему.
Слава Тебе, путь Спасения на Иордане падшим людем показавшему.
Слава Тебе, Свет Боговедения тамо верным Твоим возсиявшему.
Слава Тебе, Сыне Божий, во Иордане крестивыйся и весь мир просвещей, слава Тебе.

 

 

Кондак 6

 

Проповедник дивный и Предтеча Иоанн многая изрече приходящим людем, во еже уготовати Тебе путь, Господи, обаче умолче, Тебе на Иордан пришедшу, зане Ты Сам рекл еси ему: «Не глаголю тебе: рцы Ми, яже глаголеши беззаконным и учиши грешники, точию крести Мя молча». Не подобаше бо гласу человеческому возглашатися, пришедшу Слову Божию и толикому таинству совершающуся, егда Ангели Божии со страхом предстояху и вся тварь вострепета. Сего ради и мы в молчании глубоцем и со многим благоговением вопием в сердце своем: Аллилуия.

 

 

Икос 6

 

Возсия на Иордане всему миру просвещение велие и таинство страшное егда, Владыко Христе, крестився от Иоанна, Ты абие восшел еси от воды, «совозводя с Собою мир», и се отверзошася Тебе небеса, яже древле Адам затвори себе и сущим от него, да паки возрожденнии Тобою человецы восхождение улучат в райские обители, идеже с радостию да воспоют Тебе сице:

Слава Тебе, Царю мира, средостение вражие разрушившему.
Слава Тебе, милости Подателю, рай преслушанием затворенный, паки отверзшему.
Слава Тебе, небо грехом заключенное, на Иордане паки отверзсто показавшему.
Слава Тебе, Ангелы восходящия и нисходяшия отселе явити обетовавшему.
Слава Тебе, схождением Твоим небеса до земли приклонившему.
Слава Тебе, крещением Твоим землю до небес возведшему.
Слава Тебе, откровением небес неизреченный тайны Божия всему миру открывшему.
Слава Тебе, явлением горняго мира Святейшее благословение Божие всем верным преподавшему.
Слава Тебе, небеса при Илие заключившему, не заключай нам двери милосердия Своего.
Слава Тебе, небеса на Иордане отверзшему, отверзи нам входы Божественнаго Чертога Твоего.
Слава Тебе, бездну человеколюбия при крещении Твоем нам явившему, возведи от бездн земли всех до вражия отчаяния дошедших.
Слава Тебе, восход до третьяго небесе избранным Твоим сотворившему, вознеси в небесныя обители и нас, до глубины греха ниспадших.
Слава Тебе, Сыне Божий, во Иордане крестивыйся и весь мир просвещей, слава Тебе.

 

 

Кондак 7

 

Хотяй Человеколюбец Господь спасти мир во гресех погибающий, яви Троическаго Богоявления Своего великое таинство, и якоже в начале мирскаго бытия Дух Божий ношашеся верху воды, яко жизни Податель, тако и при крещении Твоем, Господи, егда на реце Иорданстей восхотел еси обновити и просветити погибающий род человечь и всю тварь с нами совоздыхающую, Той же Дух Святый паки сниде с небеси отверста в виде голубине и почи над Тобою, Господи, яко над новым Адамом, во еже пребывати отныне в новых людех банею водною возрожденных, да тако силою свыше облеченнии во обновление духа ходити начнут, поюще Богу: Аллилуия.

 

 

Икос 7

 

Новую показал еси тварь, Владыко твари, в Твоем от Иоанна спасительном крещении, зане яко при Нои потопил еси грехи перваго мира, тако и в водах Иорданских паки потопил еси всего мира грехи, новотвориши бо земнородныя огнем и Духом и водою, странное совершая возрождение и обновление чудное. Духом бо новотвориши души, водою же освящаеши тело, назидая человека, и тако таинственно от воды соделоваеши Духом многочадну Церковь, да присно вопием Тебе таковая:

Слава Тебе, Создателю твари, небеса приклонившему и на Иордан снисшедшему.
Слава Тебе, Спасителю мира, небеса отверзшему и Духа Божественнаго нам явившему.
Слава Тебе, Всеблаже, яко Дух Твой Благий наставит нас на землю праву.
Слава Тебе, Всещедре, яко Тойже Дух Твой очистит нас от всякия скверны.
Слава Тебе, водою и Духом, обветшавшее грехом естество наше обновившему.
Слава Тебе, огнем Божества в струях Иорданских многосветлое просвещение даровавшему.
Слава Тебе, Христе, вся Божественныя силы, яже к животу и благочестию, Духом Твоим Святым при крещении верным преподавшему.
Слава Тебе, Иисусе, нисшествием Духа Твоего Святаго причастники нас Божественнаго естества сотворившему.
Слава Тебе, почившим на Тебе Духом премудрости и разума чистое Боговедение людем открывшему.
Слава Тебе, схождением на Тя Духа Божия дух совета и крепости, ведения и благочестия и дух страха Божия нам излившему.
Слава Тебе, Иорданскою струею змиевы главы опалившему.
Слава Тебе, явлением Духа Божия в виде голубине к голубиной кротости и чистоте девственной нас призвавшему.
Слава Тебе, Сыне Божий, во Иордане крестивыйся, и весь мир просвещей, слава Тебе.

 

 

Кондак 8

 

Странно и дивно бысть явление святыя Троицы на Иордане: первее Сын Возлюбленный явися во плоти от раба крещаемый, абие Дух Святый сниде в виде голубине, последи же Пребожественный Отец возгласи с небесе, свидетельствуя: «Сей есть Сын Мой Возлюбленный, о нем же благоволих». О, велие и преславное таинство: «Возгреме с небесе Господь и Вышний даде глас Свой», да сбудется Давида праотца предречение: «Глас Господень на водах, Бог Славы возгреме, Господь на водах многих. Глас Господень в крепости, Глас Господень в великолепии». Сего ради и мы недостойными устами вопием Тебе из глубины души: Аллилуия.

 

 

Икос 8

 

Весь еси в вышних, Иисусе, выну со Отцем на небесех соседяй, но и от нижних никакоже отступаеши, плотию от Чистыя Девы в Вифлееме рожденный, ныне же на Иордане всему миру явивыйся, да сущии во тьме и сени смертней сидящия просветиши светом Твоего Богоявления. Сего ради, просветившеся светом Троическаго Откровения, вопием Тебе, явившемуся Богу, и на земли виденному и просветившему мир:

Слава Тебе, Сыне Божий, в вышних со Отцем и Духом покланяемый.
Слава Тебе, Сыне Отечь, Предтечею от нижних славословимый.
Слава Тебе, седый одесную Отца, Отеческим гласом с небеси проповеданный.
Слава Тебе, воплотивыйся нас ради, возлюбленным Сыном Божиим от Того всему миру наименованный.
Слава Тебе, во Иорданских струях явленный, Троицы Свет незаходимый в крещении Твоем показавый.
Слава Тебе, дланию раба крещенный, нас рабов сущих банею пакибытия сыны Божия сотворивый.
Слава Тебе, Источниче жизни и безсмертия, паки рождением водою и Духом к первому благородию райскому нас приведый.
Слава Тебе, Творче неба и земли, огненным крещением новое небо и землю правды Твоея устроити грядый.
Слава Тебе, Восточе востоков, во тьме и сени спящия крещением Твоим просветивый.
Слава Тебе, Свете от Света, Свет незримый Духа Твоего в душах наших возсиявый.
Слава Тебе, Царю безначальный, чистыми струями крещения Твоего прародительский грех всеконечне омывый.
Слава Тебе, Владыко твари, жаждущия люди водою жизни вечныя всебогатно напоивый.
Слава Тебе, Сыне Божий, во Иордане крестивыйся и весь мир просвещей, слава Тебе.

 

 

Кондак 9

 

Все естество Ангельское удивися великому Твоего, Христе, Богоявления таинству: Адама бо грехом истлевшаго обновил еси Иорданскими струями и главы гнездящихся тамо невидимых змиев сокрушил еси во Твоем крещении, и тако «глубины бездны сатанинския» открыл еси «дно», да избавиши ны от тоя «глубоких вод», и да начнеши созидати Царство Твое, не от мира сего сущее, о нем же пророк Давид предрече, глаголя: «Царство Твое - царство всех веков и Владычество Твое - во всяком роде и роде», егоже и мы прославляюще с вои небесными вопием Тебе: Аллилуия.

 

 

Икос 9

 

Вития Божественный и Ангел Божий, Малахией предреченный, великий Предтеча един точию от человек сподобися, Господи, во Твоем крещении Духа пришествие видети и глас Отеческий с небесе слышати, свидетельствующий Твое Богосыновство, да будет первый всему миру проповедник Троическаго Богоявления. Той во утрий день свидетельствова людем, глаголя: «Видех Духа сходяща, яко голубя с небесе, и пребысть на Нем... И аз видех и свидетельствовах, яко Сей есть Сын Божий». Мы же сему богооткровенному свидетельству внемлюще, прославляем Богоявление Твое, Христе, поюще Тебе таковая:

Слава Тебе, Боже предвечный, явлением Святаго Духа свидетельствованный с небесе.
Слава Тебе, Агнче непорочный, гласом Предтечи проповеданный на земли.
Слава Тебе, Крепосте высочайшая, отверзстыми над Иорданом небесными враты затворенный рай нам открывшему.
Слава Тебе, Милосте предвечная, крещением Твоим новый мир от вод Иорданских человеком явившему.
Слава Тебе, Царю мира, мир и спасение на земли возвестившему. Слава Тебе, Солнце правды, свет правды Твоея в душах наших возсиявшему.
Слава Тебе, Святаго Духа в Твоем Богоявлении явившему, да чистым духом в небесный чертог Твой совнидем.
Слава Тебе, Небеснаго Отца в крещении Твоем нам показавшему, да вси право в Тя верующии сынове Его будем.
Слава Тебе, в Дусе и огне, очерневшее грехом естество наше преславно просвещающему.
Слава Тебе, водою и Духом истлевшее страстьми неможение наше пресветло очищающему.
Слава Тебе, Богу явльшемуся плотию, весь мир в струях Иорданских обновившему.
Слава Тебе, вземльшему на себе грехи мира, прародительский грех в водах Крещения потопившему.
Слава Тебе, Сыне Божий, во Иордане крестивыйся, и весь мир просвещей, слава Тебе.

 

 

Кондак 10

 

Спасти хотяй падшее и обнищавшее естество наше, Христе Спасе, на Иорданскую реку пришел еси ко грешником и мытарем и восприял еси крещение от Иоанна, егда крестишася вси людие, да возмеши на Себе вся, погруженныя тамо в водах, человеков грехи, яко Агнец Божий и да готов будеши отселе волею на заклание тещи искупити всего мира грехи драгоценною кровию Твоею. Сего ради и погрузился еси в Иорданския струи, да спогребшися тамо, ко смертному крещению Себе уготовиши, о немже рекл еси ко страданию грядый: «Крещением имам креститися и како томлюся, дондеже истяжут». Сего ради благодарственно поем Тебе: Аллилуия.

 

 

Икос 10

 

Царю Превечный Христе Иисусе! Ты пришел еси на Иордан во явление всему миру, да разрешиши осуждение Адама первозданнаго, яко Судия всемилостивый, Един сердца всех испытуяй, и да подаси новую жизнь человеком. Сего ради чистительную лопату рукою прием, всемирное гумно всемудре очистил еси, разлучая, яко Пастырь, овцы от козлищ. Сподоби и нам, во имя Пресвятыя Троицы крещенным, десныя части спасаемых в жизни сей всемерно искати, да угодно Тебе будет наше глашение Тебе сицевое:

Слава Тебе, Архиерею, небеса прошедый, в крещении Твоем всю землю онебесивый.
Слава Тебе, Пастырю овцам великий, ко стаду Твоему на Иордан пришедый.
Слава Тебе, землю на водах основавый, всю землю нашу на водах Иорданских благодатию Духа обновивый.
Слава Тебе, над водами небо утверждей второе, новое небо Церковь Твою водами крещения сотворивый.
Слава Тебе, Источниче жизни нашея, на источники спасения жаждущия люди Твоя призвавый.
Слава Тебе, Проповедниче правды вечныя, духовную жажду нашу без цены и сребра утоливый.
Слава Тебе, яко богат Сый в милости, за премногую любовь нас возлюбил еси.
Слава Тебе, яко мертвых нас сущих грехми, водами крещения оживотворил еси.
Слава Тебе, струям Иорданским спогребшемуся, да и мы в крещении в смерть и воскресение Тебе спогребемся.
Слава Тебе, водами Иорданскими, яко ризою облекшемуся, да и мы в светлыя ризы правды и чистоты Тобою облечемся.
Слава Тебе, средостение вражды плотию Твоею разрушившему, да и нас, далече в море сущих, близь Себе устроиши.
Слава Тебе, твоих человек во единем теле Твоем примирившему, да и нас странных и пришельцев во единую Церковь Божию созиждеши.
Слава Тебе, Сыне Божий, во Иордане крестивыйся и весь мир просвещей, слава Тебе.

 

 

Кондак 11

 

Пение новолепное да поет Тебе, Христе, вся тварь, от Девы рождшемуся и днесь во Иордане крестившемуся, людие же вси духовно да возвеселятся, прославляюще светлое просвещения нашего торжество и с божественным Григорием да воспоют, глаголюще: «Возрождения время - возродимся свыше, возсоздания день - облецемся в новаго Адама, просвещения праздник - просветимся божественне», да во обновлении духа ходити начнем, выну со Ангелы поюще небесную песнь: Аллилуия.

 

 

Икос 11

 

Светлый и самосиянный Свете, Христе, соприсносущный Свете Единосущнаго Отца! Возжег посреди Иордана, яко светильник, пречистую плоть Твою, Ты возсиял еси, яко солнце и даровал еси вселенней в крещении Твоем велий и незримый свет Твоея благодати и истины, просвещаяй всякаго человека грядущаго в мир, да людие сидящие во тьме и сени смертной узрят свет велий и пойдут по нему. Просвети убо в великий день светов и нас во тьме греха еще блуждающих, да просветляяся, обновляяся и возвышаяся горе, воспоем Тебе таковая:

Слава Тебе, Просветителю мира, Духом Святым и огнем крестити пришедшему.
Слава Тебе, Спасителю грешных, из глубины греха нас воздвигнути восхотевшему.
Слава тебе, безначальный и присносущный Свете, скверну душ наших водами крещения очищаяй.
Слава Тебе, Свете превысший всех светлостей, во светлостях святых Твоих верныя озаряяй.
Слава Тебе, Славы Отчия Сияние, тьму неведения явлением Твоим разгнавшему.
Слава Тебе, во свете живый неприступнем, свет боговедения крещением Твоим возсиявшему.
Слава Тебе, Свете от Света во тьме возсиявый, от тьмы грехов очисти нас.
Слава Тебе, Солнце правды, утро спасения возвещающее, во свете добрых дел настави нас.
Слава Тебе, невечерний Свете, во Иордане возсиявый, во свете Твоем свет незаходимый Пресвятыя Троицы облистай нам.
Слава Тебе, образе пресветлый ипостаси Отчия, к чудному нестареемому животу банею пакибытия приведи нас.
Слава Тебе, смерти Низложителю, от вечныя смерти избави нас. Слава Тебе, живота Начальниче, к вечней жизни настави нас.
Слава Тебе, Сыне Божий, во Иордане крестивыйся и весь мир просвещей, слава Тебе.

 

 

Кондак 12

 

Благодать Божия спасительная всем человеком явися днесь во Твоем крещении, Христе Спасе: пришел бо еси на Иордан, Едине Чистый, очистити человеческая согрешения и сокрушити главы гнездящихся тамо змиев, да даруеши благодать крещения решительную душ и телес наших. Сего ради с благочестием притецем прилежно к пречистым источником, да почерпнем с веселием воду жизни, благодать бо Духа невидимо подается всем верно почерпающим ю, и тайная дарования и Дух познания, Спасе, та вси благодарственно воспоем Тебе: Аллилуия.

 

 

Икос 12

 

Поюще, Христе, Твое спасительное Богоявление, прославляем вси во Иорданских водах от Иоанна Божественное крещение Твое, поклоняемся неизреченному к падшим человеком снисхождению Твоему и веруем со Предтечею, яко Ты воистину - Агнец Божий, вземляй на Себе от вод Иорданских грехи всего мира, да омыеши и искупиши их Пречистою Кровию Твоею. Сего ради молим Тя: понеси и наши безчисленныя грехопадения и не лиши нас в великий день Светов благодатного возрождения Твоего, да чистым сердцем благодарственно вопием Тебе сице:

Слава Тебе, Сыне Божий, велий свет к просвещению всего мира в водах Иорданских возсиявшему.
Слава Тебе, предвечный Боже, велию благодать и человеколюбие в Крещении Твоем всем человеком явившему.
Слава Тебе, Спасителю заблуждших, заблуждшия безпутием человеки ко Иорданским струям искати пришедшему.
Слава Тебе, Победителю жизни, новую чистую жизнь не по плоти, но во обновление духа даровати благоволившему.
Слава Тебе, Владыко живота и смерти, жало смерти притупившему и нетленную жизнь явлением своим возсиявшему.
Слава Тебе, Творче неба и земли, горнее небо и землю на брегах Иордана в крещении Твоем возвеселившему.
Слава Тебе, Царю царствующих, яко царство мира сего отселе в Царство Твое начинает прелагатися.
Слава Тебе, Господи господствующих, яко днесь всем хотящим спастися небеса отверзаются и все естество наше начинает убелятися.
Слава Тебе, Спасе наш, на Иордан пришедый, спаси нас не от дел праведности, но по велицей Твоей милости.
Слава Тебе, Христе Боже, водное естество освятивый, жаждущую душу мою благочестия напой водами по неизреченней Твоей благости.
Слава Тебе, Единородный Сыне и Слове Божий, напитай сердце мое явлением словес Твоих.
Слава Тебе, Всесильный Боже, творяй чудеса Един, согрей хладную душу мою разумением чудес Твоих.
Слава Тебе, Сыне Божий, во Иордане крестивыйся и весь мир просвещей, слава Тебе.

 

 

Кондак 13

 

О, Иисусе Христе, Агнче Божий, пришедый на Иордан подъяти всего мира грехи! Приими малое сие от всея души приносимое Тебе моление наше, и просвети нас во тьме грехов седящих спасительным Твоим от Иоанна крещением, да искупленнии Тобою от болезней душевных и телесных, во обновлении жизни право ходити начнем и со всеми святыми да воспоем Тебе: Аллилуия.

 

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

 

 

 

МОЛИТВА

 

Господи Иисусе Христе, Сыне Божий Единородный, от Отца прежде всех век рожденный, Свете от Света, просвещаяй всяческая, в последняя же лета от Пресвятыя Девы Марии нетленно воплощенный и в мир сей на спасение наше пришедый! Ты бо не потерпел еси видети от диавола мучима рода человеча и сего ради в пресветлый день Богоявления Твоего пришел еси на Иордан ко грешником и мытарем креститися от Иоанна, безгрешен сый, да исполниши всякую правду и да возьмеши в водах Иорданских грехи всего мира, яко Агнец Божий, во еже понести я на Себе и искупити Крещением крестным, пречистою Кровию Твоею. Сего ради погрузившуся Тебе в водах, отверзошася Тебе небеса Адамом заключенная и Дух Святый сниде на Тя в виде голубине, просвещение и обожение носяй естеству нашему, и Пребожественный Отец Твой возвести Тебе небесным гласом благоволение Свое, зане сотворил еси волю Его и человек грехи восприял еси и Себе на заклание уже предуготовал еси, якоже Сам рекл еси: «Сего ради любит Мя Отец, яко Аз душу Мою полагаю, да паки прииму ю», и тако во всесветлый день сей, Ты, Господи, положил еси начало искупления нашего от грехопадения прародительскаго. Сего ради вся силы небесныя радуются и вся тварь веселится, чающе свобождение свое от работы истления, глаголюще: Прииде просвещение, благодать явися, избавление наста, мир просветися и людие радостию исполняются. Да веселится ныне небо и земля и мир весь да играет; реки да плещут; источницы и озера, бездны и моря да срадуются, яко Божественным Крещением освятися днесь естество их. Да радуются днесь и человеков собори, яко естество их взыде ныне паки к первому благородию и вси с радостию да поют: Богоявления время. Приидите мысленно на Иордан, видение велие в нем узрим: Христос ко крещению грядет. Христос ко Иордану приходит. Христос наши в воде погребает грехи. Христос овча похищеннаго и заблуждшаго приходит искати и обрет е вводит в рай.

Сего Божественнаго таинства воспоминание празднующе, усердно молимся Тебе, Человеколюбче Господи: сподоби нам жаждущим по гласу Твоему приити к Тебе, Источнику присноживотныя воды, да почерпем воду благодати Твоея и оставления грехов наших и да отвергшеся нечестия и мирских похотей; целомудренно и девственно, и праведно и благочестно поживем в нынешнем веце, ждуще блаженнаго упования и явления славы Твоея, Великаго Бога и Спаса нашего, да не от дел наших спасеши нас, но по Твоей милости и по обновлению Святаго Духа Твоего банею пакибытия, Егоже обильно излиял еси, да оправдившеся благодатию Его, наследницы будем вечныя жизни во Царствии Твоем, идеже со всеми святыми сподоби нам прославити всесвятое Имя Твое со Безначальным Твоим Отцем и со Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом ныне и присно и во веки веков. Аминь

 

 

 

 

КАНОН

(Крещение Господне. Богоявление)

 

 

Тропарь, глас 1-й

 

Во Иордане крещающуся Тебе, Господи, Троическое явися поклонение, Родителев бо глас свидетельствоваше Тебе, Возлюбленнаго Тя Сына именуя: и Дух в виде голубине, извествоваше словесе утверждение. Явлейся, Христе Боже, и мир просвещей, слава Тебе.

 

 

Канон, глас 2-й

 

Песнь 1

 

Ирмос: Глубины открыл есть дно, и сушею Своя влечет, в ней покрыв противныя, крепкий во бранех Господь, яко прославися.

 

Припев: Слава, Господи, святому Богоявлению Твоему.

 

Адама истлевшаго обновляет струями Иорданскими, и змиев главы гнездящихся сокрушает Царь веков Господь, яко прославися. (Дважды)

Слава: Огнем Божества невещественным в плоть вещественну одеявся, Иорданскою облагается водою, воплощейся от Девы Господь, яко прославися.

И ныне: Скверну омываяй человеков, сим, очищься во Иордане, имже восхотев уподобися, еже бе пребыв, сущия во тьме просвещаяй Господь, яко прославися.

 

 

Песнь 3

 

Ирмос: Крепость даяй царем нашим Господь, и рог помазанных Своих возносяй, от Девы раждается, грядет же ко крещению. Тому вернии возопием: несть Свят, яко Бог наш.

 

Слава, Господи, святому Богоявлению Твоему.

 

Неплодная древле и безчадная люте, днесь веселися Христова Церковь: водою бо и Духом сынове тебе родишася, верою взывающе: несть Свят, якоже Бог наш. (Дважды)

Слава: Велиим гласом в пустыни вопиет Предтеча: Христу уготовайте пути, и стези Богу нашему правы соделайте, верою взывающе: несть Свят, якоже Бог наш.

И ныне: Тойже.

 

Господи, помилуй. (Трижды.) Слава, и ныне:

 

 

Ипакои, глас 5-й

 

Егда явлением Твоим просветил еси всяческая, тогда сланое неверия море побеже, и Иордан доле текий возвратися, к небеси возвышая нас: но высотою Божественных заповедей Твоих соблюди, Христе Боже, молитвами Богородицы, и помилуй нас.

 

 

Песнь 4

 

Ирмос: Услышах, Господи, глас Твой, егоже рекл еси, глас вопиющаго в пустыни, яко возгремел еси над водами многими, Твоему свидетельствуяй Сыну, весь быв сошедшаго Духа, возопи: Ты еси Христос, Божия Мудрость и Сила.

 

Слава, Господи, святому Богоявлению Твоему.

 

Очищаемо солнце кто виде, проповедник вопиет, пресветлое естеством? Да Тебе водами сияние славы, Отца образ Присносущнаго омыю, и сено сый огню прикоснуся Твоего Божества; Ты бо еси Христос, Божия Мудрость и Сила. (Дважды.)

Слава: Яви Божественное, еже име благоговение Моисей, прилучився Тебе: яко бо из купины Тя возгласивша разуме, абие отврати лице; аз же како Тя увижу ясно? Или како руку положу на Тя? Ты бо еси Христос, Божия Мудрость и Сила.

И ныне: Душевное совершая мудре, и словом почтеный, бездушных стыждуся. Аще бо крещу Тя, клеветна ми есть огнем дымящаяся гора, побегшее же море на двое, и Иордан сей возвративыйся; Ты бо еси Христос, Божия Мудрость и Сила.

 

 

Песнь 5

 

Ирмос: Иисус живота начальник, разрешити осуждение грядет Адама первозданнаго, очищений же яко Бог не требуя, падшаго очищает во Иордане; в немже вражду убив, преимущь всяк ум мир дарует.

 

Слава, Господи, святому Богоявлению Твоему.

 

Сшедшимся без числа людем от Иоанна креститися, сам посреде их ста, провозгласи же предстоящим: кто показа, непокоривии, гнева вам уклонитися хотящаго быти? Плоды достойны Христу сотворите, предстояй бо ныне мир дарует. (Дважды.)

Слава: Делатель и Зиждитель посреде стояй, яко Един всех сердца испытует; чистительную же лопату рукою прием, всемирное гумно всемудре разлучает, неплодие паля, благоплодным вечный живот дарует.

И ныне: Тойже.

 

 

Песнь 6

 

Ирмос: Глас Словесе, светильник Света, денница Солнца, Предтеча, в пустыни, покайтеся, всем вопиет людем, и предочиститеся: се бо предстоит Христос, от тли мир избавляяй.

 

Слава, Господи, святому Богоявлению Твоему.

 

Рождься нетленно от Бога и Отца, от Девы кроме скверны воплощается Христос: Емуже ремень, яже от нас слова сочтания, разрешити неудобь учит Предтеча, земнородныя от лести избавляя. (Дважды.)

Слава: Огнем крестит конечным Христос противныя, а не Бога мудрствующих Его; Духом же обновляет водою благодати, разумливыя Божества Его, от прегрешений избавляя.

И ныне: Тойже.

 

Господи, помилуй. (Трижды.) Слава, и ныне:

 

 

Кондак, глас 4-й

 

Явился еси днесь вселенней, и свет Твой, Господи, знаменася на нас, в разуме поющих Тя: пришел еси, и явился еси Свет Неприступный.

 

 

Икос

 

Галилеи язычестей, Завулонстей стране и Неффалимстей земли, якоже рече пророк, свет велик возсия Христос. Омраченным светла явися заря, из Вифлеема облистающая, паче же из Марии Господь, всей вселенней возсиявает лучи, Солнце Правды. Темже иже от Адама назии, приидите вси облечемся в Него, да согреемся; покрывает бо нагия и просвещает темныя. Пришел еси, и явился еси Свет Неприступный.

 

 

Песнь 7

 

Ирмос: Юноши благочестивыя, пещи огненней приобщившияся, шумящ дух росный невредимы сохрани, и Божия Ангела снизхождение. Темже в пламени орошаеми благодарственно воспеваху: препетый отцев, Господи и Боже, благословен еси.

 

Слава, Господи, святому Богоявлению Твоему.

 

Якоже на небеси с трепетом и чудом предстояху, во Иордане силы Ангельския, смотряюще толика Божия схождения: яко держай превышних вод состав, в водах Плотоносец стояше, Бог отцев наших. (Дважды)

Слава: Облак древле и море Божественнаго проображаху крещения чудо, в нихже древнии крестишася, исходяще законнии людие. Море же бе образ воды, и облак Духа: имиже совершаеми, благословен еси, зовем, Господи Боже, во веки.

И ныне: Вси вернии, в Немже совершение прияхом, богословяще немолчно со Ангелы, прославим Отца и Сына и Духа Святаго; се бо Троица Ипостасьми Единосущная, Един же Бог, Емуже поем: благословен еси, Господи Боже, во веки.

 

 

Песнь 8

 

Ирмос: Тайну преславную Вавилонская показа пещь, источившая росу, яко струями имяше невещественный Огнь восприяти Иордан, и объяти плотию крещаема Зиждителя; Егоже благословят людие и превозносят во вся веки.

 

Слава, Господи, святому Богоявлению Твоему.

 

Отложи страх весь, Избавитель Предтечи рече, Мне же повинися, яко Благому, Мне приступи, сие бо естеством бых. Моим повелением покорися, и крести Мя сошедшаго: Егоже благословят людие и превозносят во вся веки. (Дважды.)

Слава: Глаголы якоже услыша Креститель Владычни, с трепетом длань простирает: обаче же рукою коснувся верху Зиждителя своего, Крещшемуся вопияше: освяти мя, Ты бо еси Бог мой, Егоже благословят людие и превозносят во вся веки.

И ныне: Троицы явление во Иордане бысть, Самое бо Пребожественное естество Отец возгласи: Сей крещаемый Сын возлюбленный Мой; Дух же прииде к подобному, Его же благословят людие и превозносят во вся веки.

 

 

Песнь 9

 

Ирмос: Недоумеет всяк язык благохвалити по достоянию, изумевает же ум и премирный пети Тя, Богородице. Обаче Благая сущи, веру приими, ибо любовь веси Божественную нашу: Ты бо христиан еси Предстательница, Тя величаем.

 

Слава, Господи, святому Богоявлению Твоему.

 

Давиде, прииди духом к просвещенным, ныне приступите, пой к Богу верою, глаголя: просветитеся, сей нищий воззва Адам в падении; ибо того услыша Господь, пришед струями Иорданскими, тленнаго же обнови. (Дважды)

Слава: Исаиа, измыйтеся, очиститеся, глаголет, лукавствия пред Господем оставите, жаждущии на воду живу идите: кропит бо водою, обновляя Христос приступающия к Нему верою, и к животу нестареемому крещает Духом.

И ныне: Соблюдаемся благодатию вернии, и печатию: яко бо губителя бежаша, прага евреи древле окровавлена. Тако и нам исходное Божественное сие, пакибытия баня будет. Отсюду и Троицы узрим Свет незаходимый.

 

 

Задостойник

 

О паче ума Рождества Твоего чудес, Невесто Всечистая, Мати Благословенная! Еюже получивше всесовершенное спасение, достойно хвалим, яко Благодетеля, дар носяще песнь благодарения.

 

 

Фото иконы: http://days.pravoslavie.ru/Images/ii3040&3319.htm

 

 

Обновлено 08.12.2012 11:52
 






Рейтинг@Mail.ru Рейтинг@Mail.ru Rambler's Top100 Яндекс.Метрика